+1 Ráadás c:

2017.08.26

Még írhatnék a hazautazásról, mert igazából az történt a 8. napon, de úgy döntöttem még a kedvencemről, a gasztronómiáról is írok egy kicsit. Ki ne maradjon az evés- ivás, a helyi specialitások!

Mielőtt elindultunk, megnéztem melyek a helyi termékek, de az iskolában egy óránk is volt a nemzeti ételekről.

Mivel sziget, meleg és nyár volt, így az italokkal kezdem. Ott készült üdítőjük a KINNIE, narancs és víz keveréke, különféle fűszerekkel. Picit kesernyés a narancs héjától, hidegen érdemes fogyasztani. Olyan, mint a campari (alkohol nélkül). Saját gyártású sörük a CISK (nem keserű), és természetesen finom boraik is vannak. Édes likőrjeik közül a kaktusz terméséből készültet kóstoltam, nagyon édes és szép rózsaszín (PRICKLY PEARS LIQEOR). A kaktuszt is ilyenkor augusztusban érdemes fogyasztani, mert kevés eső volt és ilyenkor a legédesebb.

Nemzeti ételük a nyúlhús, minden féle formában. Ezt kihagytam, nem szeretem a vadhúsokat. Viszont a kedvencem a hal, és calamari minden mennyiségben jöhet. Életemben először ettem kardhalat grillezve. Ízlett, tömény, laktató húsa van.

LAMPUKA-nak hívják a halas pitéjüket, de rengeteg féle húsos töltelékű pitét árulnak. Nekem minden, amiben hal van isteni!

BIGILLA a babpástétomuk, amelyet szerintem az angoloktól vettek át. Minden reggelinél kaptunk babot. Nálam az is felejtős.

Édességek közül a fügés sütemények a specialitásaik, finomak, de meglepő módon nem annyira édesek.

Legnagyobb örömömre találtunk egy "Ír kocsmát", ahol meg kellett kóstolni a fish and chips-et. Természetesen isteni volt és egy érdekes borsópürét kaptunk mellé. Tiszta Anglia!

Úgy érzem minden tekintetben, ízekben és érzésekben gazdagan térhettem haza.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el